pátek 7. srpna 2015

Co mi pomáhá proti horku?

Zdravím všechny,

tohle téma mě napadlo při pečení koláčků s babičkou. Tohle velké až nesnesitelné horko trvá už pár dní a ještě pár dní potrvá. A ochrana před tímto horkem není tak snadná. Nikam před ním neutečeme.
Já mám to štěstí, že bydlím ve starém domečku, který velice pomalu propouští horko dovnitř. Takže když přijdu zvenku je tohle vysloveně ráj.
Napadlo mě pár mých osobních tipů co mi pomáhá zvládat tyto horké dny.

1. Pít hodně tekutin
Pro mě to je bod č. 1! V horkých dnech je dostatečný přísun tekutin hodně důležitý, aby nedošlo k dehydrataci těla a organismu. Nejlepší je si dát do vody kostky ledu, to je zaručené osvěžení. A když to chci nějak ozvláštnit - přidám plátek citronu či okurky.
Takže já mám vždy po ruce malou flašku s vodou.

2. Už od rána zastínit okna
To je taky užitečná rada, kterou mě naučila mamka. Když je už od ranních hodin vedro, tak doma zavřeme všechny okna a dáme dolů žaluzie. Tím se sluneční paprsky těžko dostávají do místnosti a pokoj tím zůstane déle chladný.

3. Často se sprchovat nebo jít do bazénu
Ano, tohle je určitě všem jasné. Já mám štěstí, že máme velkou zahradu, tudíž i bazén a tak se můžu jít osvěžit kdykoli se mi zachce. A nejlepší na tom je, že při řádění v bazénu spalujete i kalorie, takže blbosti v bazénu jsou přece jen i dobrý sport :D
Ten kdo bohužel bydlí v bytě nebo někde kde nemají dostupný bazén, je určitě velká záchrana sprcha. Takže zapněte si chladnější vodu, hupsněte do sprchy a rychle se oblečte, aby vám to "vnitřní" chladno zůstalo co nejdéle :)
Náše soukromé koupaliště :)
4. Chlazené dobroty
Všichni mají jistě rádi zmrzlinu a nanuky, které taky umějí dobře ochladit - sice jen na chvíli, ale i ta chvíle se v pařáku počítá :D
Já nevím jak vy, ale poslední dobou nemusím ty točené zmrzliny a tříště, co se prodávají na každém rohu. Prostě se mi nelíbí to množství cukru co je v tříšti a z čeho se vlastně zmrzlina vyrábí. O nanucích ani nemluvě. Proto jsme si domů koupili formičky ve tvaru nanuku a já si pravidelně nechávám zmrazit řecký jogurt, bílý a nebo tvaroh. Osladím trochu medem a lžičkou cukru, skořicí a přidám do toho ovoce.

Je to o hodně zdravější, než všechny ty uměle vytvořené nanuky. A mě osobně to taky osvěží lépe.

5. Neplánuji si žádné výlety
V těchto nezdravých horkých dnech to člověka ani nebaví vyrazit někam na celodenní výlet a ťapat po zahradách zámků a tak. Nejlepší je zůstat doma u bazénu nebo na koupališti a potom ihned zalézt někam do chladna (já domů) a nic víc mi ke štěstí momentálně nechybí. Počkáme si s Vojtíkem až teploty klesnou na rozumnou míru a hned vyrazíme někam pryč.

To je asi všechno, čím se momentálně teď řídím a co mi proti tomu teplu alespoň maličko pomůže. A co vy? Jaké jsou vaše účinné zbraně proti těmto horkým dnům? Podělte se o ně já budu moc ráda :)

Těšte se na příští článek,
užívejte dne a nezapomeňte hodně pít :D
V

Žádné komentáře:

Okomentovat